Monday, June 3, 2013

WORKING LIFESTYLE

Posted by ♥Genevieve Floreyn Reysntty♥ at 11:59 AM
Tup tup ni bha ! Ok since aku da mauk aktif back to blog. Habis da ku study bok ku update blog ku tok. Mok buang rasa sayang plak. Kenangan blog tok masa lepas Form 5 tok. Ok nektok ku tengah keja. Part Time jak pun. Masok 3 bulan da keja. So far so good keja. Keja ku angkat tepon molah quotation semua. Lebih kacak munyi nya KERANI la. OMG lari bidang kot. Xpa part time jak. Ujung bulan 6 tok aku akan berhenti. Sebab memang ku mk balik. Xtahan duduk kl. Time terima gaji jak best di KL tok mun x hampeh idup dalam umah jak nanga astro beyond. Duit mengalir macam air duduk kl tok. Dulu RM50 ok lagi. Nektok up da kena RM100 mun kuar. Grrrrrrr ! Rm100 belum juak tentu ckup nya mun da mk shopping ya. So untuk puaskan ati and stress ku aku pegi karaoke. Xdapat shopping karaoke pun ok suda. 

Ok aku keja sama company kakak ku no 2. So senang la. Pegi keja semua memang xpelu mok d stress kan. Kadang2 keja senang tp kebelakangan tok Boss ku LCM slalu memendekkan umur ku. Nya da mula testing2 aku. Ko ingat aku bodo gilak xtau polah keja ka Boss ? Adiidididid agak2 la hoh. Tapi boss ku kira ok la. Not too good not too bad. Mun jaik xda nya berik ku balik masa mami ku sakit riya. 10 hari cuti even baru sebulan ku keja time ya. Thanks God dapat boss yang memahami. 

Aku berhenti tok sebab boss da macam x brapa suka aku. Nya kedak mengeluh jak ku padah aku akan bhenti kalau dapat offer study. Mybe nya xharap aku kot sbb aku dalam bidang lain bukan dalam bidang benda ala kerani tok. Xpa la faham ku ya. Ku pun nang mk bhenti before tok. cuma menunggu restu mami suruh bhenti but finally nya restu. Aisehmen restu indah. Kuikuikui Maap eh !

Gaji ctok so far ok cukup2 la shopping 2 3 benda. Makan minum smpai ujung bulan. Beli barang rumah. Ok la tu kan ? Syukur puji Tuhan. Kalau stock duit ku akan abis lak ku akan cri keja d limbang. Aku kena jimat bila balik limbang. Syukur juak rumah ada Wi-Fi suda. Jimat relod utk internet. Kuikuikui. 

Sekian la lok cerita ku. Bosan sorry la. Belum ada datang gik roh kreatif ku buat ayat tok. 

Selamat Maju Jaya Semua. 

Best Regards,
FlowyReyn XOXO

0 comments:

 

♥ Flowy'Reyn ♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea